Веб - квест "Сокровища Морского царя"


    
Дорогие ученики! 
Приглашаю вас окунуться в мир приключений вместе с героями естественно - математического  веб - квеста
 "Сокровища Морского царя".

Сюжет


 

 Одного ранку у палаці морського царя Посейдона зчинився переполох . Посварилися два вірних радники царя Нерей та Форк. Вони ніяк не могли дійти згоди хто з них могутніший, впливовіший та багатший. Вчепившись одне одному в сиві чуби, міністри не помітили , як грубо штовхнули царицю Амфітріту , яка проходила мимо. Розгнівався Посейдон і вигнав обох з палацу.А ще відібрав у них їхні скриньки з коштовностямита розкидав їх по безмежних просторах світового океану. Потім наказав невдахам до тих пір не потрапляти йому на очі, допоки не зберуть вони свої скарби назад.Підступний Форк затаїв образу і вирішив при нагоді помститися царю. А добрий Нерей відразу схаменувся і зрозумів, що накоїв. Та було вже пізно. 
Отож, розпакував  він листи з проханням про допомогу в старі пляшки, знайдені на затонулих кораблях, і викинув у відкрите море в надії, що хтось відгукнеться на його поклик. Одну таку пляшку знайшла і я на березі Азовського моря , прогулюючись у вихідні по узбережжю. 
Нерей просить допомогти  розшукати його коштовні скриньки. Але попереджає , що на шляху відважних помічників можуть зустрітись також і скриньки мстивого Форка, які охороняють його бридкі дочки горгони та сирени. Нерей просить всіх бути готовими до їх підступних завдань.
 Отож, пошук скарбів починається 12.03. Морський вісник Тритон буде розміщувати завдання для шукачів згідно графіку, з 14 до 15 години дня , а відповіді прийматимуться до 21 години дня, який передує даті опублікування наступного завдання. Загалом на виконання кожного завдання ви матимете 3 дні.  Вам потрібно буде продемонструвати свої знання підводної флори і фауни, а також міфології  і допомогти Нерею у вирішенні його проблеми. А ще у вас буде змога поліпшити свої знання з математики.
Отож бо, перш ніж зареєструватись для участі, спробуйте дати відповіді на такі запитання:
1)Порахуйте скільки днів залишилося до початку квесту від сьогодні?
2)Скільки  годин у вас піде на виконання кожного завдання , якщо початок виконання 15 годин, а кінець - 21 година?
Зареєструватись для участь у квесті ви можете за посиланням: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdFEfZKYojZEDtJZoa1XDI7G-493y9DA8Pcqb3RnQIVJH1OmA/viewform
Відповіді надсилайте на електронну адресу: otlignica@gmail.com. В темі листа зазначте : "Квест. Завдання №____від___(ПІП)" .
Результати вашої роботи ви зможете переглянути на блозі : "Мрії початківця" на сторінці "Оцінювання веб - квесту Скарби морського царя"  
Три скриньки - три завдання. За кожну з них ви будете отримувати бали. Якщо раптом відкриєте скриньку Форка - втратите бали одержані за попереднє завдання. Тож будьте уважні і намагайтеся оминати скриньки, які можуть йому належати.  
  Переможець гри одержить диплом від Царя Посейдона та море позитивних емоцій.
Удачі вам, юні шукачі скарбів!


Завдання № 1


Пошуки першої скриньки привели Нерея до темної печери лихої відьми Урсули. Непомітно підкравшись та зазирнувши в печеру, він помітив, що під дальньою стіною стоять дві абсолютно однакові скриньки. Тільки но Нерей хотів відкрити першу, як на його шляху опинилась сама господарка печери. 
   Урсула мовила: "Якщо хочеш одержати назад свою скриньку, ти повинен визначити, яка з цих двох -- твоя, а яка належить Форку.
   Розглянь зображення двох тварин на кожній  скриньці. Якщо на перший погляд тобі буде здаватись, що вони не мають ніякого відношення до океану, знай - ти помиляєшся!
   Серед підводних мешканців, слизьких та неприємних на дотик, є  їхні тезки. Мордочка однієї з цих істот схожа на морду китайського дракона, до того ж , вона має не тільки зябра, але й легені, тому може деякий час перебувати без води і не загинути.
    У іншої - надзвичайно смачне м'ясо, але страви з м'яса цієї істоти настільки дорогі, що не кожен може собі їх дозволити. До того ж, кухар має пройти двох річне навчання та здати екзамен, щоб мати право її готувати.
   Але, будьте обережні! Одна з цих істот дуже небезпечна для людей. Саме тому скриньку з зображенням тезки цієї тварини відкривати не слід - вона належить Форку."
    Отож, мої юні друзі. щоб допомогти Нерею:
1. Знайдіть на безмежних просторах Інтернету назви цих  мешканців.
2. Розшукайте, в чому полягає небезпека для людини від зустрічі з "істотою Форка".
3. Відшукайте інформацію , яка з істот має мордочку "дракона".
4. Визначте, яка зі скриньок належить Нерею, а яка Форку.
5. Якщо ж ви відшукаєте та підкажете скільки коштує одна порція страви з м'яса "смачнішої істоти" та дізнаєтесь в якій країні її готують - ви справжній гурман!
Чекаємо на ваші відповіді. Результати вашої роботи будуть розміщені на блозі "Мрії початківця" на сторінці "Оцінювання веб- квесту "Скарби Морського царя"".

А ось і скриньки...





І порція цікавих задачок про морських мешканців


 Завдання № 2
   
Нерей мандрував собі далі. Аж раптом з'явився перед його очі морський вісник Тритон. Він мовив: " Нерею, якщо хочеш знайти ще одну свою скриньку , раджу пливти водами моря , в якому втонув від розпачу батько знаменитого героя , що переміг людину - бика. 
 Знайди там острів найвеселішого бога Олімпу, на березі якого на тебе чекатиме твоя скринька . Допоможуть тобі у пошуках створіння , які в минулому були лихими розбійниками, але сьогодні це дуже милі та дружелюбні істоти . Вони часто супроводжують кораблі , спілкуються між собою 14000 звукових сигналів. А ще, іноді, рятують та лікують людей ". Нерей замислився, хто ж його помічники?!
  Отож, юні друзі , ваше завдання :
1. Допоможіть Нерею відшукати своїх помічників , можливо ви впізнаєте їх по голосу, адже він дуже нагадує голос немовлят.
2. Знайдіть інформацію ким вони були в минулому житті , і який бог і за що  перетворив їх на тих, ким вони є  сьогодні.
3. На відеохостингу YouTube знайдіть ролик пізнавального журналу "Школа Жизни.ру" , який розповість вам як можуть ці морські істоти допомагати людям. Перегляньте його уважно і віднайдіть інформацію , які саме хвороби вони лікують та надайте посилання на це відео.
4. Звісно, перегорнувши сторінки пізнавальних географічних інтернет- ресурсів, ви відшукаєте для Нерея назву моря, в якому знаходиться острів найвеселішого бога Олімпу і підкажете бідоласі назву самого острова. А помічники за мить домчать старого до такої жаданої скриньки.
5. А ось і математичне завдання:
У неволі істоти , про яких вищезгадано живуть 10 років. Це тільки 1/5 частина життя, яке вони можуть прожити на волі. На скільки більша їхня тривалість життя на волі , ніж у неволі?
  Успіхів вам! 


 Завдання № 3
Виснажений пошуками Нерей  вирішив трохи перепочити у свого друга віщого старця Протея. Саме
він підказав Нерею де шукати наступну скриньку. "Любий друже, - говорив Протей, - злісна дружина твого суперинка Форка богиня Кето наказала своїм донькам горгонам перенести твою скриньку і вкинути її у води "Моря диявола", де здіймаються у висоту "блукаючі хвилі" та , за допомоги інфразвуку, топлять кораблі і поглинають літаки. Злісні назви: "Море диявола" , "Море вуду", "Море проклятих " допоможуть тобі збагнути про яку саме ділянку океану йдеться. Але знай , коли ти туди потрапиш, побачиш , що твою скриньку охороняє Горгона Медуза, яка попросить дати відповіді на певні запитання. 
  Отже, юні шукачі пригод, допоможіть Нерею!
1. Знайдіть в Інтернеті, яку , більш розповсюджену, назву носить "Море диявола"і в якому океані воно розташоване.
2. Віднайдіть прізвища перших авторів книг про це "море".
3. Відшукайте, якої висоти можуть досягати "блукаючі хвилі".
4. А ще Горгона Медуза попросить Нерея знайти назву морського судна, з  якого, власне, і почалася печальна історія "Моря диявола".  Його знайшли дрейфуючим у водах цього "моря" без екіпажу на борту у 1840 році.

 Протей створив для Нерея чарівну хмару  слів - підказок, які також допоможуть вам віднайти правильні відповіді на всі запитання. 

А ось ще одна підказка - математична. У назві цього моря присутня назва геометричної фігури, про яку розповідь далі:

Трикутник - одна з перших геометричних фігур, про властивості якої людство дізналося ще в давнину. Задачі про трикутник були знайдені у давньогрецьких папірусах, старовинних індійських книгах. У папірусі Ахмеса згадується про рівнобедрений і прямокутний трикутники, давні вавилоняни 4000 років тому вже знали про властивість кутів при основі рівнобедреного трикутника. Уже кілька тисяч років тому єгиптяни знали, що коли сторони трикутника дорівнюють 3,4 і 5 одиничним відрізкам, то такий трикутник прямокутний. Землеміри Стародавнього Єгипту для побудови прямого кута ділили мотузку вузлами на 12 рівних частин і кінці зав’язували. Потім мотузку розтягували на землі так, щоб утворився трикутник зі сторонами по 3,4 і 5 поділок. Більший із кутів утвореного трикутника – прямий. Ребра бічних граней єгипетських пірамід утворюють майже рівносторонні трикутники

Геометрія з давніх-давен є наукою піднесеною, таємничою та романтичною, а пошук способів розв'язання геометричних задач завжди був творчим, дослідницьким процесом. Бо для розуму немає нічого неможливого.

 Стародавні греки першими навчилися визначати відстань до кораблів в морі або до іншого недоступного предмета. Ознаки рівності трикутників здавна мали важливе значення в геометрії, оскільки доведення багатьох теорем зводиться до доведення рівності тих чи інших трикутників. Доведенням рівності трикутників займалися піфагорійці. Фалесу Мілетському приписують  доведення ІІ ознаки рівності трикутників. Цю ознаку Фалес використав для визначення відстані від берега до кораблів у морі.

Вважають, що його спосіб розв'язування цієї задачі був таким

Нехай С- точка берегу, А корабель у морі.

 

Для визначення відстані АС на березі відкладають два рівних відрізки СО=ОD.У точці D знов побудували прямий кут, причому спостерігач має йти перпендикуляром доти, доки не дійде до точки В, з якої корабель А і точку О буде видно так, ніби вони лежать на одній прямій. Прямокутні трикутники АСО і ВDО рівні за катетом і гострим кутом. Отже АС=ВD. А відрізок ВD можна безпосередньо виміряти.  




Комментариев нет:

Отправить комментарий